Гаряче цинкування

Гаряче цинкування як метод захисту від корозії

Щороку 10% сталі втрачається в процесі корозії. Через це, актуальним є питання захисту металовиробів від впливу навколишнього середовища. Гаряче цинкування — передовий метод, який дозволяє захистити готові металеві та стальні конструкції від атмосферної, водяної та ґрунтової корозії. Цинк вже понад 150 років використовується як матеріал для захисту від корозії. Щорічно в світі виготовляються мільйони тонн цинку. Половина цього обсягу використовується для захисту сталі від іржі. Для антикорозійного захисту використовують і інші метали, зокрема магній, алюміній, кадмій. Екологічно привабливим моментом застосування цинку є те, що 80% його використовується повторно і він не втрачає своїх фізичних і хімічних властивостей. Захищаючи сталь, цинк допомагає зберігати природні ресурси.

Нанесення покриття на сталь відбувається під час занурення металевого виробу в розплав цинку(температура розплаву 440-460 °С). Під час цинкування покривається як зовнішня, так і внутрішня поверхня деталей. Товщина покриття складає 60 -100 мкм (в залежності від товщини та хімічного складу сталі, з якої виготовлено виріб). Цинкова оболонка є бар’єром , який захищає поверхню від впливу навколишнього середовища. Проте крім бар’єрного, цинк також забезпечує електрохімічний захист, оскільки при стиканні з залізом утворюється гальванічний елемент. Напруга, що виникає в елементі, навіть при пошкодженні цинкової оболонки, призводить до корозії цинку, а не сталі. Інші антикорозійні системи створюють або захисний бар’єр, або гальванічний елемент. Тільки гаряче цинкування поєднує ці два способи в одне ціле, створюючи ефективний метод, який захищає сталь впродовж багатьох років. Термін служби оцинкованого металу складає від 20 до 65 років в залежності від товщини покриття і агресивності навколишнього середовища.

Технологія:

Технологічний процес складається з 6 етапів:

  1. Обезжирення — на цьому етапі проводиться видалення з поверхні металовиробів і конструкцій жирових плям, консерваційних мастил і інших синтетичних нашарувань, які перешкоджають і сповільнюють процес травлення.
  2. Травлення — є важливим етапом підготовки поверхні металовиробів для цинкування. При травленні відбувається видалення з поверхні деталей іржі, а також хімічна активація поверхні сталі (видалення окисної плівки) без пошкодження основної поверхні.
  3. Промивка — під час промивки відбувається змивання продуктів травлення з поверхні виробів, що готують до цинкування.
  4. Флюсування — кінцевий етап підготовки поверхні, який необхідний для нанесення на поверхню шару солей, що забезпечують оптимальну адгезію. Окрім цього шар флюсу виконує захисну функцію.
  5. Сушка — в процесі сушіння відбувається висихання солей флюсу. Нагрівання виробів відбувається до 100 ºС.
  6. Цинкування — процес утворення цинкового покриття внаслідок реакції між залізом і розплавом цинку, в результаті занурення підготовленого виробу в розплав.

Кожен із зазначених процесів відбувається у спеціальних ваннах.

Передбачуваний термін служби цинкового покриття до моменту першого ремонту в залежності від категорії навколишнього середовища, ризику та ступіню корозії згідно норм UNI EN ISO 14713

Код Категорія корозивності Ризик корозії Ступінь корозії

Середній рівень втрати товщини цинку

μm/рік

С1 Внутрішні умови: сухі Дуже низький ≤ 0,1
С2 Внутрішні умови: рідкісна конденсація

Зовнішні умови: відкриті внутрішні сільськогосподарські території, віддалені від моря

Низький від 0,1 до 0,7
С3 Внутрішні умови: висока вологість, часткове забруднення повітря

Зовнішні умови: внутрішні території міст або території помірно віддалені від узбережжя

Середній від 0,7 до 2
С4 Внутрішні умови: басейни, хімічні заводи та ін.

Зовнішні умови: внутрішні території промислового призначення або узбережні території міст

Високий Від 2 до 4
С5 Зовнішні умови: промислові території з високою вологістю або узбережні території з високим вмістом солі у повітрі Дуже високий Від 4 до 8
lm2 Морська вода в районах з помірним кліматом Дуже високий від 10 до 20

У послугу гарячого цинкування входить:

  • Розвантаження та завантаження автомобіля (вироби повинні бути на палетах, або підкладках для швидкого розвантаження кран-балкою або автонавантажувачем);
  • Хімічна підготовка поверхні виробу;
  • Нанесення цинкового покриття згідно з ГОСТ 9.307-89, ISO 1461:2009;
  • Очищення виробів після процесу гарячого цинкування.